Elektronska predaja finansijskih izveštaja za 2014. godinu

od strane | dec 27, 2014 | Preduzetnici, Privredna društva, Racunovodstvo | 40 Komentari

Pogledajte i Elektronska predaja finansijskih izveštaja za 2015. godinu

Puno zakonskih izmena u oblasti računovodstva koje su donete tokom godine primenjuju se prvi put na sastavljanje i predaju finansijskih izveštaja (bilansa) za 2014. godinu.

Pre svega, rok za predaju konačnih finansijskih izveštaja Agenciji za privredne registre produžen je na 30. juni 2015. godine. Podsećamo da je rok za predaju poreske prijave poreza na dobit prošle godine pomeren na isti datum, tako da su ova dva roka time usklađena. Rok za predaju poreske prijave na porez od samostalne delatnosti koji se utvrđuje samooporezivanjem je ostao 15. mart 2015. godine.

Do sada su se bilansi predavali Agenciji za privredne registre do 28. februara tekuće godine za prethodnu godinu. Sad je po prvi put rok za predaju završnog računa značajno duži. Međutim, zakonom je uvedena nova kategorija a to su finansijski izveštaji za statističke potrebe. Rok za njihovu predaju je „stari rok“ 28.02.2015. godine.

Dakle, privredna društva i preduzetnici predavaće do 28.02.2015. godine statističke, a da 30.06.2015. redovne (konačne) finansijske izveštaje.

Izuzetno, za predaju finansijskih izvestaja za statisticke potrebe za 2014. godinu, Ministarstvo finansija je 04.02.2015. godine izdalo preporuku Agenciji za privredne registre da rok produzi na 31.03.2015. godine. Procitajte Saopstenje APR-a ovde.

Još jedna od novina je način predaje.

Mikro pravna lica i preduzetnici mogu i dalje predavati bilanse u papirnoj formi, a uz primenu aplikacije Agencije za privredne registre, dok mala, srednja i velika preduzeća moraju da predaju finansijske izveštaje u elektronskoj formi potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika (direktora).

Pročitajte više o kriterijumima za određivanje veličine preduzeća ovde

Ministarstvo finansija nedavno je objavilo mišljenje kao odgovor na brojna pitanja o tome ko može potpisati elektronski bilanse – da li to može isključivo zakonski zastupnik (direktor) ili je moguće ovlastiti osobu koja će svojim elektronskim potpisom overiti bilanse (recimo knjigovođu, koji Vam već uz slično ovlašćenje potpisuje i predaje poreske prijave). S obzirom da Zakon o računovodstvu pominje isključivo direktora kao osobu koja potpisuje završni račun, i ne ostavlja mogućnost davanja punomoćja za potpisivanje, Ministarstvo je izdalo mišljenje da bilanse mora potpisati isključivo zakonski zastupnik svojim elektronskim potpisom. Ne postoji mogućnost da pravno lice opunomoći treće lice, recimo knjigovođu, da za njih potpiše i preda bilanse (kao što je to slučaj sa poreskim prijavama).

Zbog toga je neophodno da svi zakonski zastupnici koji to već nisu uradili, obezbede elektronski potpis, kako bi bili u mogućnosti da do 28. februara 2015. godine ispune obavezu predaje statističkih bilansa.

Firme na čijem čelu se nalaze stranci imale su poseban problem. Naime, da bi dobio elektonski sertifikat, stranac je morao da prijavi boravak u Republici Srbiji i dobije privremeni JMBG (posedovanje JMBG je preduslov za izdavanje elektronskog sertifikata). Druga opcija koju su imale firme u ovom slučaju jeste da imenuju drugog zakonskog zastupnika – državljana Srbije, koji samim tim poseduje JMBG i koji će svojim elektronski potpisom overiti završni račun. Međutim, početkom marta 2015. godine donet je novi Pravilnik kojim se uređuju tehnički uslovi za izdavanje sertifikata i kojim je omogućeno strancima da ihoduju sertifikat bez posedovanja JMBG. Time je i ovaj problem rešen.

40 Komentari

  1. Tomislava

    Vrlo dobro u celosti rečeno što se mora znati, a da nije takst predug sa nepotrebnim sadržajem. Hvala za ovakva informisanja.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Hvala Vam na komentaru. Trudićemo se i dalje da budemo sažeti, što je s obzirom na naše propise često teško.

      Odgovori
  2. SAMI

    Puno vam hvala na ove komentar, ali želimo vam postaviti neka pitanja :
    1. Kada će da se objavi APLIKACIJA RIAPP ZA 2015
    2. STATISTIČKI IZVEŠTAJ da li ide zajedno sa zaršnim računom u RIAPP-2015.
    3.Da li izašao nova PORESKA PRIJAVA PPDG-1S I PB2
    S“ poštovanje

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovani,

      Agencija za privredne registre na svom sajtu je objavila da će aplikacija za predaju finansijskih izveštaja biti objavljena do 28. februara 2015. godine. Prema informacijama koje imamo za sada, kroz aplikaciju će se dostavljati svi izveštaji koji čine set, dakle i statistički izveštaj.

      Srdačan pozdrav!

      Odgovori
  3. Ljiljana

    Mozda je glupo pitanje, ali sam u nedoumici u vezi kvalifikovanog elektronskog potpisa. Prosle godine, privredno drustvo je za potrebe slanja elektronskih prijava Poreskoj upravi nabavilo cetiri kvalifikovana elektronska sertifikata od Poste, tri su za zaposlene i jedan je za generalnog direktora, tj.zakonskog zastupnika. Interesuje me da li ce tim kvalifikovanim elektronskim sertifikatom moci da potpise finansijski izvestaj za 2014.godinu? Unapred zahvalna

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Ljiljana,

      Da, kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika možete potpisati završni račun.

      Pozdrav!

      Odgovori
  4. OLGA

    A ŠTA RADITI SA PREDUZETNICIMA, KOJI VODE POSLOVNE KNJIGE PO SISTEMU DVOJNOG KNJIGOVODSTVA?
    šTA NJIMA PREDATI UZ PPDG-S 15.03.2015.GOD.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovana Olga,

      Koliko se sećam od prošle godine, uz poreske prijave se više ne predaju završni računi u Poreskoj upravi. Pošto su nši klijenti prevashodno doo firme, ne pratimo redovno propise vezane za preduzetnike.

      Ako saznate nešto, podelite sa nama i ostalim kolegama.

      Srdačan pozdrav!

      Odgovori
  5. Danijel G.

    Postovani,

    Imam dva pitanje za Vas.

    1. Posedujem LK bez čipa, koja je skoro izvadjena i ne pada mi napamet da ponovo vadim novu sa čipom. Koje opcije imam tj. gde još mogu dobiti validan kvalifikovani elektronski sertifikat (za potpis završnog računa 2014) sa mojom važećom LK bez čipa. U SUP-u su mi rekli da oni izdaju kval. ele. sertif. samo za LK sa čipom. Dalje informacije nemaju.

    2. Vlasnik sam privrednog društva koje je do sada bilo svrstano u mala. Pregledom informacija na Vašem i ostalim sajtovima vidim novo uvedenu kategoriju – MIKRO. Šta treba da uradim da moje preduzeće svrstam u mikro, jer kako kažete, mikro preduzeća i dalje mogu predavati završni račun u papirnoj formi.

    Odgovori su mi hitni, pa Vas naljubaznije molim da ako ste u mogućnosti i ako znate odgovore na moja pitanja, odgovorite što pre. Unapred zahvalan.

    S poštovanjem,

    Danijel G. , Beograd.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovani Danijele,

      Što se tiče sertifikata, po mom saznanju za sada postoje četiri sertifikaciona tela, osim MUP-a, to su:
      Pošta Srbije
      Privredna komora
      Halcom

      Što se tiče razvrstavanja, pogledajte kako Vas je razvrstao APR pretragom na sledećem linku:
      http://pretraga2.apr.gov.rs/pretragaObveznikaFI/

      U pretragu unesete matični broj Vaše firme, i dobićete pregled podataka o svojoj firmi koji su relevantni za predaju završnog računa, između ostalog i veličinu. Odnosno, APR Vas je verovatno već razvrstao u mirko preduzeće, i prema tome oni će, imajući tu informaciju, prihvatiti finansijske izveštaje u papirnoj formi kada ih Vi dostavite. Pod uslovom da je Vaša firma naravno izlistana kao mikro.

      Nadam se da sam Vam pomogla.

      Srdačan pozdrav!

      Odgovori
  6. Info

    Sertifikaciono telo Pošte je od 24.2.2015. počelo da izdaje kvalifikovane elektronske sertifikate koji nesadrže JMBG, a koji su presvega namenjeni strancimakoji imaju potrebe da koriste elektronske servise Agencije za privredne registre(APR), a nisu u mogućnosti da pribave JMBG. Sertifikaciono telo Pošteuručuje kvalifikovane elektronske sertifikate strancima samo na teritoriji Republike Srbije.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Hvala Sertifikacionom telu Pošte na ovoj informaciji!

      Odgovori
  7. Info

    Pogledati „Službeni glasnik RS“ broj 23/15 od 2. marta 2015. godine, u kojem je objavljen tekst Pravilnika o dopunama Pravilnika o tehničko-tehnološkim postupcima za formiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa i kriterijumima koje treba da ispune sredstva za formiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa: stranac moze da koristi sertifikat bez JMBG.

    Odgovori
  8. bobm

    Ne znam koliko će ljudi pročitati ali možda nekog spasim muka. danas sam počeo sa popunjavanjem izveštaja i doživeo da mi deo izveštaja „nestane“ i moram da ga popunjavam ponovo. ukolko npr. bilans stanja popunjavate 10-15min i u tom periodu ni jednom ne kliknete na snimi može vam se desiti da vam na kraju kad kliknete snimi ostane prazan bilans stanja i da morate da ga popunjavate ponovo. ukoliko klikate na snimi u intervalima od po 4-5 minuta sve je snimljeno i radi kako treba. (ovo mi se dešavalo na mozilla-i i mislim da je problem neka vrsta neaktivnosti ili osvežavanja stranice, poslao sam mail i u apr pa čekam da vidim da li je još neko imao sličnih problema)
    obrasci su dosta nepregledni u odnosu na aplikaciju iz prošlih godina.

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Hvala Vam na informaciji i savetu! Pozdrav!

      Odgovori
  9. Tanja

    Postovani,

    imam pitanje o kvalifikovanom sertifikatu za stranca. Naime direktor preduzeca ima JMBG na vizi u pasosu. Nema licnu kartu sto automatski povlaci neke drugo probleme jer APR ne priznaje nijedan validan dokument za identifikaciju kod stranca sem pasosa, a Halcom ne stavlja broj pasosa kao identifikacioni broj na sertifikat. Samim tim sistem u APR-u nece prepoznati JMBG direktora ove firme jer ga prosto nema u bazi. Sta u ovom slucaju uraditi?

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Tanja,

      Da li ste se obratili APR-z po ovom pitanju?

      Odgovori
      • Tanja

        Jesam i nisu mi nista odgovorili.

        Odgovori
  10. Ana

    Postovani,

    Da li je potreban citac licne karte za elektronsko potpisivanje bilansa ako imam elektronski potpis izdat od strane MUP-a?

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovana Ana,

      Da, potreban Vam je čitač koji odgovara kartici na kojoj se nalazi Vaš elektronski potpis.

      Pozdrav!

      Odgovori
  11. Info

    Tanja,

    U sertifikat stranca koji nema JMBG ili ga ne dostavi Posti, Posta upisuje broj pasosa, drzavu izdavaoca pasosa i datum isteka pasosa. Takav profil sertifikata je napravljen po APR zahtevu.

    Odgovori
    • Tanja

      Da ali ovaj stranac ima JMBG, ali nema licnu kartu.

      Odgovori
      • Info

        Tanja, upravo sada imamo taj slučaj u Pošti: Stranac u pasošu ima srpsku vizu na kojoj je upisan JMBG. Razgovarao sam sa APR-om pre par minuta, i oni kažu: Strancu izdati sertifikat sa tim JMBG, ukoliko stranac ne insistira da mu se izda sertifikat bez JMBG. Takav privremeni JMBG se prepoznaje jer ima broj 66 u strukturi: DDMMGGG66BBBK.

        Odgovori
        • Tanja

          Odlicno, hvala

          Odgovori
        • Marija Đorđić

          Poštovani,

          Hvala na svim dodatnim pojašnjenjima!

          Srdačan pozdrav!

          Odgovori
  12. Vladislav

    Poštovani, molim za odgovor…

    Imam preduzeće (D.O.O.) koje već tri godine postoji samo „na papiru“ odnosno nema nikakvu privrednu aktivnost. Nisam ga ugasio ali stanje je 0, i Bilanse sam tako i predavao/slao u par zadnjih godina.
    Čuo sam da je u tom/mom slučaju sada moguće poslati APR-u samo određeni obrazac (izveštaj ili tako nešto…) i da se ne mora slati Bilans stanja, Stat. Aneks i sve što inače treba. Molim za pomoć ako znate kakav obrazac da pošaljem APR-u u ovom mom slučaju.
    Hvala unapred i svako dobro!

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovani,

      Na ovu temu, nedavno sam pisala na blogu, pogledajte članak:
      http://www.experta.rs/mirovanje-firme-izjava-o-neaktivnosti-umesto-zavrsnog-racuna-za-2014-godinu/

      Na dnu teksta nalazi se i obrazac Izjava o mirovanju, preuzet sa sajta APR-a koji treba da popunite.

      Skrećemo pažnju da svaka firma, pa i ona koja miruje ima neke obaveze – recimo za Vas kao osnivača najverovatnije postoji obaveza plaćanja doprinosa. Takođe, određene lokalne takse plaćaju sva registrovana lica, bez obzira na nivo aktivnosti. Nedavno je uvedena nova ekološka taksa na teritoriji Grada Beograda, o čemu smo takođe nedavno pisali.

      Srdačan pozdrav!

      Odgovori
  13. Maja

    Poštovani,

    imam pitanje vezano za funkcionisanje e- potpisa u slučaju da je jedna osoba zastupnik dva pravna lica, a nema lk sa čipom.
    Prilikom podnošenja zahteva kod sertifikovanog tela traže se izvod iz APRa, rešenje o PIBu, OP obrazac, uplata fakture s računa firme. Da li je moguće to sve uraditi za jedno p. lice, pa potpis koristiti i za drugo, podneti „duple“ papire…šta je rešenje?

    Hvala puno unapred

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Majo, nisam ekspert u ovoj oblasti, ali elektronski potpis je lični „dokument“ , i koliko znam ne vezuje se ni za jednu firmu. Kao što je Vaš svojeručni potpis dokaz Vašeg identiteta i možete ga koristiti za dva pravna lica, a ko ste u dva pravna lica direktor, ne vidim zašto tako ne bi bilo i sa elektronskim potpisom.

      A zašto Vam traže tu dokumentaciju o firmi? Da li možda plaćate preko firme?
      Kolege iz Sertifikacionog tela Pošte su pratile forum, možda bi oni mogli da daju bolji odgovor.

      Pozdrav!

      Odgovori
    • Info

      Majo, najjednostavnije i najbrže je da se zakonskom zastupniku sertifikat izda kao fizičkom licu, a ne kao pripadniku pravnog lica. Tada, ako je lice zakonski zastupnik u 10 firmi, može da koristi 1 sertifikat. Predlažem da se zahtev za izdavanje sertifikata fizičkom licu podnese u pošti u Katićevoj (ugao sa Tiršovom, kod Dečije klinike). Postupak izdavanja je objašnjen na Web strani: http://www.ca.posta.rs/postupak_izdavanja.htm#Postupak_za_fizicko_lice.

      Inače, najviše pitanja je bilo kako da se potpiše PDF dokument, koji treba da se upload-uje na APR FI aplikaciju. Odgovor je sledeći: Besplatni Adobe Reader 11.0.07 ili noviji može da se koristi za elektronsko potpisivanje.

      Odgovori
      • Marija Đorđić

        Poštovani,

        Hvala na iscrpnom odgovoru i objašnjenju kako potpisati PDF dokument.

        Srdačan pozdrav!

        Odgovori
    • Info

      Malo pojašnjenje u vezi profila sertifikata kada je korisnik fizičko lice, a kada pripadnik pravnog lica:

      1. Ako se korisniku izda sertifikat kao fizičkom licu, u sertifikat se upisuje ime, prezime, JMBG i eventualno e-mail adresa (ako je upisana na zahtevu).

      2. Ako se korisniku izda sertifikat kao pripadniku pravnog lica, u sertifikat se upisuje dodatno ime firme i matični broj.

      3. Na Web strani „Postupak izdavanja sertifikata“ (http://www.ca.posta.rs/postupak_izdavanja.htm) objašnjena je procedura izdavanja sertifikata korisnicima. Iz navedene procedure, jasno je da je pojedinačnom korisniku (bez obzira da li će sertifikat koristiti u okviru firme) lakše i jednostavnije da mu se izda sertifikat kao fizičkom licu, ali uslugu mora da plati u kešu na šalteru pošte. Ako korisnik neće ili ne može da plati sertifikat u kešu, a ima potrebu da koristi sertifikat u okviru firme, onda se zahtev podnosi kao pripadniku pravnog lica, a plaća se prema predračunu koji se dobija od sertifikacionog tela.

      4. I kada se korisniku izda sertifikat kao fizičkom licu, on MOŽE da izvršava transakcije kao pripadnik pravnog lica. Aplikacija Poreske uprave i CROSO očitava samo JMBG iz sertifikata (ne očitava se ime firme i matični broj iz sertifikata). Mislim da APR FI aplikacija ne očitava ni JMBG iz sertifikata, već će APR službenik vizuelno pregledati sertifikat iz potpisanog dokumenta/finansijskog izveštaja.

      5. Pitanje koje mi je postavljeno iz APR-a: Jedno lice je direktor firme A, B i C. Tom direktoru je izdat sertifikat kao pripadniku pravnog lica A, tako da su u sertifikatu pored ličnih podataka direktora, upisani ime i matični broj firme A. Da li taj direktor tim sertifikatom može da podnosi finansijske izveštaje za firmu B i C? Moj odgovor: S obzirom na to da sertifikat identifikuje fizičko lice, čak i kada je sertifikat izdat korisniku kao pripadniku pravnog lica, ne treba ograničavati primenu sertifikata.

      6. Ako je korisniku izdat sertifikat kao pripadniku pravnog lica, u slučaju da korisniku prestane radni odnos u firmi koja mu je kupila sertifikat, firma je dužna da podnesu sertifikacionom telu zahtev za opoziv sertifikata korisnika, kako bi sertifikat bio neupotrebljiv. Zahtev za opoziv sertifikata može da podnese i korisnik kome je prestao radni odnos u firmi. Ako je korisniku izdat sertifikat kao fizičkom licu, u slučaju promene firme, može da koristi isti sertifikat.

      Zaključak: Ako korisnik ima mogućnost da plati sertifikat u kešu, bez obzira da li će sertifikat koristiti za lične potrebe ili za rad u okviru firme, jednostavnije je da kupi sertifikat kao fizičko lice, a ne kao pripadnik pravnog lica.

      Odgovori
  14. Info

    Nekoliko zapažanja prilikom korišćenja APR FI aplikacije, sa aspekta korišćenja sertifikata:

    1. U APR tehničkom uputstvu (http://www.apr.gov.rs/portals/0/gfi%202015/tehnickadokumentacija/tehnicko%20uputstvo.pdf) se navodi: „Ne postoje ograničenja u pogledu operativnog sistema koji koristite na svom računaru.“ Prilikom testiranja zaključeno je da samo Windows korisnici preko APR FI aplikacije mogu da elektronski potpišu izveštaje. Linux i MAC OS X korisnici ne mogu da koriste APR FI aplikaciju za potpisivanje izveštaja.

    2. Dokumenti koji se upload-uju na APR FI aplikaciju moraju da budu PDF dokumenti, i elektronski potpisani. Pojedini korisnici ovde prave grešku, pokušavajući da upload-uju Word dokumente ili pokušavajući da upload-uju PDF dokumente koji nisu elektronski potpisani. Ime PDF dokumenta ne treba da bude dugačko.

    3. U APR FI aplikaciji, posle pritiska dugmeta „Potpiši dokument“ pojavljuje se forma „Digitalno potpisivanje dokumenata“, na kojoj treba izabrati opciju „Kartica“, bez obzira da li se sertifikat korisnika nalazi na smart kartici ili USB tokenu. Opcija „Fajl sistem“ se NIKADA ne izabira, jer kvalifikovani sertifikat za kvalifikovani potpis nikada nije u formi fajla. Korisnici koji imaju sertifikat na USB tokenu, često greše izborom opcije „Fajl sistem“. Nejasno je zašto se u APR tehničkom uputstvu pominje opcija „Fajl sistem“ i time zbunjuju korisnici. Najbolje bi bilo da se forma „Digitalno potpisivanje dokumenata“ uopšte NE pojavljuje, već da se odmah pristupa sertifikatima koji su na kartici ili USB tokenu.

    4. Ako se korisniku ne pojavljuje polje „Potpiši dokument“, potrebno je u Web pretraživaču dozvoliti Javu (Allow).

    5. Da bi sertifikat sa smart kartice ili USB tokena mogao da se koristi za potpisivanje, on mora da se iskopira u skladište sertifikata Microsoft Internet Explorer-a. Ako se to ne dogodi, predloge za rešenje problema pročitati u korisničkom uputstvu: „Razlozi zbog kojih se sertifikat korisnika ne kopira sa smart kartice ili USB tokena u skladište sertifikata Microsoft Internet Explorer-a i predlozi za rešenje problema“ (http://www.ca.posta.rs/dokumentacija/Korisnicka%20uputstva/Pdf/Razlozi%20ne%20kopiranja%20sertifikata%20u%20IE%20i%20resenja%20v2.0-pdf.zip). Obratiti pažnju da je to korisničko uputstvo PDF dokument koji je elektronski potpisan.

    6. Neki korisnici se žale da ne mogu da potpišu izveštaje kroz APR FI aplikaciju, i ako mogu da koriste sertifikat na Portalu Poreske uprave. Primećeno je da su to korisnici čiji su sertifikati opozvani ili suspendovani, pa je očekivano ponašanje APR FI aplikacije da takvi sertifikati ne mogu da se korite za potpisivanje. Aplikacija na Portalu Poreske uprave ne proverava opozvanost sertifikata i to je veliki propust aplikacije Poreske uprave.

    7. Posle potpisivanja, zakonski zastupnik ne može da proveri (verifikuje) svoj elektronski potpis, niti može da pogleda kojim sertifikatom je potpisao izveštaj.

    Video uputstvo za mikro preduzeća:
    https://www.youtube.com/watch?v=uVPoUUdYhCI

    Odgovori
  15. JSV

    Postovani

    Saljemo finansijski izvestaj za SREDNJE preduzece sa dva potpisnika.
    Imamo dva elektronska sertifikata, i potpisali smo izvestaj samo sa jednim.
    Ne prikazuje nam se opcija („dugme“) za potpis drugog potpisnika.

    Na pregledu zahteva pise da imamo dva potpisnika, i stoje njihovi podaci.

    Kada odemo na stranicu „Zahtevi“ u koloni „Akcijie“ uz srednje preduzece stoji „Pregled“

    Mozete li nam dati uputrstvo na koji nacin da potpisemo izvestaj sa drugim elektronskim sertifikatom?

    Kako da krejiramo Referentnu stranicu?

    Sta od dokumentacije treba da saljemo postom?

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovani,

      Zašto se ne obratite Agenciji za privredne registre za pomoć i podršku?

      Pozdrav!

      Odgovori
  16. Dejan

    APLIKACIJA

    Im ne radi … prvo zahteva WINDOWS7 ili 8 ? sto je cist promasaj jer mnogo preduzeca i dalje radi na window XP je LICENCE kostajt

    Cudno je to da MUPov Celik moze da izcita LICNE KARTE koj sluza za digitalni potpis a APR software to ne moze

    Odgovori
    • Marija Đorđić

      Poštovani,

      I mi smo, kao i mnoge druge kolege, nailazili na brojne probleme u radu sa aplikacijom. Šta da Vam kažem sem da nam ostaje da se nadamo da će APR doraditi program i ispraviti sve propuste.

      Pozdrav!

      Odgovori
  17. Info

    Komentari koji su objavljeni na ovom forumu a odnose se na sertifikate, uz dodatna pojašnjenja, su objedinjeni u dokumentu „Korišćenje kvalifikovanih elektronskih sertifikata u APR FI aplikaciji“ od 6.4.2015. Taj dokument može da se preuzme sa Web strane Sertifikacionog tela Pošte: http://www.ca.posta.rs. Pomenuti dokument je elektronski potpisan, pa ako neko do sada nije imao prilike da vidi kako izgleda elektronski potpis u PDF dokumentu, sada može da pogleda.

    Odgovori
  18. Vlada

    A sta se desava kada se ukradu direktoru dokumenta odnosno licna karta a nema vremena da se izvadi nova

    Odgovori

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *